- כשר ישיר - https://www.kasheryashir.co.il -

סין המושלמת

טיסות אל-על!

יום 1
יום ב': תל אביב > הונג קונג (טיסה)
מפגש הקבוצה בנמל התעופה בן גוריון ונטוס ישירות להונג קונג. את הלילה נבלה בטיסה.

יום 2
יום ג': 
הונג קונג
בשעות הצהרים נחיתה בהונג קונג ולאחריה נצא לסיור בעיר במהלכו נעלה לפסגת ויקטוריה לתצפית על העיר.

יום 3
יום ד': 
הונג קונג > מקאו
היום נצא במעבורת למקאו, מושבה פורטוגזית בעבר וכיום תחת ריבונות סינית. ‘לאס וגאס של המזרח הרחוק’ כך מכנים את מקאו כיום. בחצי האי מקאו שילוב מקסים של שתי תרבויות שונות – פורטוגזית/אירופאית וסינית. נסייר בחצי האי נראה את הכיכרות היפות, והמבנים היפים המקיפים אותן, נבקר במקדש A-MA, הנחשב ליפה ולמפורסם ביותר במקאו, וכמובן שלא נחמיץ ביקור במלון ונציה (VENETIAN RESORT) הידוע… בסיום הסיור נשוב לבית המלון בהונג קונג. בערב נצא לשוק הלילה של הונג קונג הנקרא "שוק הגנבים".

יום 4
יום ה': 
הונג קונג > שנזן > גווילין
היום אנו נפרדים מהונג קונג, חוצים לשנזן שבסין ונוסעים ברכבת המהירה לגווילין השוכנת בנוף קרסטי יפהפה שאין שני לו בעולם, אותו מכנים הסינים "המקום היפה ביותר תחת השמיים". בהגעה נבקר במערת "חליל הסוף" בה נטיפים יפהפיים.

יום 5
יום ו': גווילין > לונג שאן

הבוקר אנו בדרכנו אל צפון מחוז גואגנשי, הידוע בנופיו המדהימים. המחוז היה לנושא שירה וציור מזה מאות שנים בתרבות הסינית. לנוף של צוקי אבן הגיר שצומחים כאילו משום מקום באזור גווילין וינגשו, אין משתווה בסין. כפרי מיעוטים צבעוניים וטראסות אורז רבות הם אטרקציות נוספות באזור זה. נעשה את דרכנו בנוף של שדות אורז ומטעי תה וכפרים קטנים. נגיע אל לונג שאן, נבקר בשדות גידול האורז, נראה את טרסות האורז המפורסמות וכמובן שגם נעצור בנקודות תצפית מרהיבות. נשוב לגווילין, הכנות לשבת, תפילה וסעודת ליל שבת.

יום 6
שבת: 
גווילין
לאחר התפילה וסעודת השבת נצא לטיול רגלי לגבעת “חדק הפיל”, סמלה המפורסם של העיר הנמצאת על גדתו המערבית של נהר הלי. לאחר צאת השבת טיולי גשר מזמינים אותך לסיור לילי מיוחד במהלכו נערוך תצפית על הפגודות והאגמים המוארים ונערוך שיט על האגם.

יום 7
יום א': גווילין > יאנגשו > שייט על הנהר לי

הבוקר ניסע אל העיירה יאנגשו, שרבים מחשיבים אותה ואת סביבתה כאזור הטבע היפה בכל בסין. מכאן נשוט על נהר הלי. השייט עובר על הנהר, לאורכו מתרוממות גבעות הנוף הקרסטי המרשים והירוק. זהו אחד מהסיורים היפים והמפורסמים ביותר. נעצור לביקור בכפר FULI, הידוע בבתי האומנים שבו ובחנויות לממכר יצירות אומנות. בהגעה ליאנגשו נסייר בעיירה היפה.  בערב אתם מוזמנים למופע IMPRESSION אשר נבנה והופק במשך 5 שנים, באתר נוף מדהים על גדות נהר לי, מוקף פסגות הרים זקופים "הצומחים" מתוך הנהר כרקע לבמה, שהיא הנהר עצמו. מופע ייחודי המתקיים המשלב שירה ומשחק, אור, מוזיקה וטבע מופלא. בתום ההופעה נשוב לבית המלון.

יום 8
יום ב': 
גווילין > שיאן
הבוקר ניסע לשדה התעופה של גווילין ונטוס לשיאן, בירתה הקדומה של סין בתקופת שושלת טאנג. משיאן יצאו בעבר שיירות אל דרך המסחר ההיסטורית “דרך המשי”. בהגעה נערוך סיור בעיר, נבקר במסגד הגדול הבנוי בסגנון ארכיטקטוני סיני, נשוטט ברובע המוסלמי בו פעילות ענפה – שוק עתיקות, שווקי מזון והמוני מסעדות עממיות קטנות. המעוניינים יוכלו לצאת בערב למופע "טאנג דיינסטי" (בתשלום).

יום 9
יום ג': 
שיאן: אתר לוחמי הטרקוטה > שנחאי
היום נצא לבקר באתר “לוחמי הטרקוטה” – אחד מפלאי תבל בדמות צבא של כ-7,200 דמויות לוחמים, סוסים ומרכבות עשויים מחומר הטרקוטה, ערוכים אלי קרב בכדי להגן על קברו של מייסד שושלת צ'ין הקיסר הואנג די. בתום הביקור ניסע לשדה התעופה ונטוס לשנחאי. בהגעה נצא לסיור היכרות ונתרשם מרצועת הבונד המפורסמת וממדרחוב נאנג'ינג התוסס. המעוניינים יוכלו לצאת (בתשלום) לשייט על הנהר ולחוות את מראות הכרך מזווית שונה.

יום 10
יום ד': 
שנחאי
היום נסייר בשנחאי, העיר המאכלסת מעל ל-21 מיליון תושבים. נראה את הרובע הסיני העתיק, נסייר ב”רחוב העתיק” ונחוש את החיים והאווירה של “פעם” ונבקר בגני “יו־יואן”, נבקר במוזיאון לתכנון עירוני בו נלמד על התפתחות העיר שנחאי, נסייר ב"אזור הצרפתי" של העיר שהיה בשליטת צרפת במאה ה-19, ומרכזו רחוב הקניות האופנתי והפופולרי, אדריכלות קולוניאלית ומבני ארט-דקו, בתי קפה, חנויות כלבו ענקיות, ועוד. בערב “טיולי גשר” מזמינים אותך למופע אקרובטיקה מרהיב.

יום 11
יום ה': 
שנחאי
את הבוקר נקדיש לחלקו היהודי של הסיור נבקר ב”גטו” – בו רוכזו הפליטים היהודיים במלחמת העולם השנייה. נשמע את סיפורה של הקהילה היהודית נראה את האנדרטה ונבקר במבנה בו שכן בעבר בית הכנסת “אוהל משה” ומשמש כיום כמוזיאון. אחר הצהרים נצא לטיול אל ז'וז'ואנג, עיירה עתיקה וציורית הידועה כ"ונציה של סין" – בשל תעלות המים היפות שבה. נערוך שייט בתעלות העיירה ונסייר בה. בתום הסיור נשוב לשנחאי. המעוניינים יוכלו להעפיל (בתשלום) להעלות למרומי אחד מגורדי השחקים של העיר לתצפית על העיר.

יום 12
יום ו': שנחאי > בייג'ין, כיכר טיאן-אן-מן

נפרד משנחאי וניסע ברכבת המהירה לבייג'ין בירת סין ומקום מושבם של קיסרי סין במשך 600 שנה. בהגעה נבקר בכיכר טיאן-אן-מן אשר פירוש שמה הוא "שער השלום השמיימי". הכיכר הניצבת במרכזה של העיר נחשבת לכיכר הציבורית הגדולה בעולם. מסביב לכיכר אוסף של מונומנטים מהעבר ומההווה – המוזיאון להיסטוריה של המפכה הסינית, האולם הגדול של העם, האנדרטה לגיבורי העם והמוזוליאום של היו"ר מאו צה-טונג. ניסע לבית המלון, הכנות לשבת, תפילה וסעודת ליל שבת.

יום 13
שבת: בייג'ין

לאחר תפילה וסעודת שבת, נצא לסיור רגלי עם מלווה הקבוצה באזור המלון. בערב, לאחר צאת השבת נצא לסיור לילה בעיר ונבקר בשוק האוכל המיוחד של וואנגפוג'ינג.

יום 14
יום א': בייג'ין: החומה הסינית
הבוקר נצא אל החומה הסינית הגדולה אשר הינה אחד מפלאי הארכיטקטורה הגדולים שנבנו אי פעם. החומה נבנתה במשך כ-2,500 שנה על ידי שושלות רבות, כהגנה מפני המונגולים (דבר שהתברר בסופו של דבר כלא יעיל במיוחד), ואומרים שהיא המבנה היחידי שניתן לראות מהחלל. נתרשם מעוצמת החומה ואחר כך נבקר במפעל לאמנות הקלויזונה – אומנות המשלבת שיבוץ אמייל. בסיום הסיור נשוב לבית המלון. המעוניינים יוכלו לצפות (בתשלום) במופע קונג-פו.

יום 15
יום ב': בייג'ין: מרכז לרפואה סינית, העיר האסורה

נתחיל את היום בביקור במרכז לרפואה סינית מסורתית ובעזרת מומחי המקום נתוודע אל חלק משיטות הריפוי כולל צמחי מרפא.  אחר כך נצא לביקור מרתק ב”עיר האסורה” אשר הינה אתר מורשת עולמית מטעם אונסק”ו. במשך כ-500 שנה נאסר על בני העם להיכנס למתחם ארמון הקיסר, וכך זכה לשמו – “העיר האסורה” (Forbidden City). במשך תקופה זו, התגוררו ומשלו בה 24 קיסרים. האחרון שבהם היה הנרי פו-יי שגורש מהעיר ב-1925 ואשר סיפור חייו הונצח בסרטו של ברנרדו ברטולוצ`י מ-1987, “הקיסר האחרון”. לאחר מכן נבקר באחד משווקי העיר המפורסמים. בערב “טיולי כשר ישיר” מזמינים אתכם לחזות במופע "מסכת הזהב".

יום 16
יום ג': בייג'ין: טאי צ'י, מקדש השמים, ארמון הקיץ, הכפר האולימפי

הבוקר נשכים ונצא לאחד הפארקים המפורסמים של העיר. נראה את הסינים המתרגלים טאי צ'י ואף נוכל להצטרף אליהם. אחר כך נבקר במקדש השמים. כל המבנים בפארק תוכננו תוך שימוש בתורות הפנג שואי, נומרולוגיה, קוסמולוגיה ובדת, והתוצאה – מרהיבה! נמשיך לארמון הקיץ הקיסרי, הנמצא מחוץ לעיר – פארק רחב ידיים בו גשרוני אבן, חורשות, אגם, חנויות ובתי תה ציוריים, גן מדהים ביופיו ובתוכו מכלול של מבנים. לאחר הביקור נעבור בכפר האולימפי ונראה את המבנים המפורסמים: “קן הציפור” ו”קובית המים”. לעת ערב ניסע לשדה התעופה ונטוס חזרה ארצה.

יום 17
יום ד': תל אביב 

תמה החופשה, נחיתה בשדה התעופה בן-גוריון.