- כשר ישיר - https://www.kasheryashir.co.il -

היער השחור וחבל אלזס

טיול כוכב כשר למהדרין!

יום 1
יום ד' # תל אביב > ציריך > באזל > היער השחור
מפגש הקבוצה בנתב"ג וטיסה לציריך שבשוויץ. משדה התעופה נסע לבאזל ונבקר בכיכר השוק (מרקטפלאץ), נצפה במלון שלושת המלכים ובמרפסת המפורסמת של בנימין זאב הרצל, החולשת על הנהר. לאחר הסיור, נחצה את הגבול לגרמניה ונגיע לבית המלון שלנו ביער השחור.

יום 2
יום ה' # חבל אלזס (צרפת) > קולמר > דרך היין > שטרסבורג
הבוקר נצא ליום טיול בחבל אלזס המפורסם. נחצה את הגבול לצרפת, ניסע לקולמר – הנחשבת לאחת הערים היפות בחבל אלזס, עיר עתיקה שחלקה הגדול הינו מדרחוב המהווה מעין מוזיאון פתוח. נראה בין היתר את העתק פסל החירות המוצב בעיר לכבודו של הפסל יליד קולמר, פרדריק אוגוסט ברתולדי, אשר עיצב אותו. נצפה בבית הכנסת, נמשיך ונסייר בעיר תוך שילוב נסיעה ב"רכבת הקטנה" שתיקח אותנו לאזורים מיוחדים של העיר. אחר כך ניסע בדרך היין המרהיבה העוברת בעיירות ובנופים מיוחדים לאזור. במידה ויאפשר הזמן, נבקר בעיירה הציורית ריקיוויר המוקפת כרמים ובה בתים עתיקים. נמשיך לשטרסבורג, עיר הבירה של האיחוד האירופי. נסייר בעיר העתיקה שהיא פנינה של שימור וטיפוח ובה הזמן כאילו עמד מלכת. נצפה באחת הקתדראלות המפורסמות באירופה ונבקר ברובע הידוע בשם "צרפת הקטנה" בו כיכרות קסומות ובתים מימי הרנסנס. המעוניינים יכולים להצטרף (בתשלום) לשייט על הנהר ולחוות את העיר היפה מזווית אחרת. בסיומו של יום נשוב לבית המלון.

יום 3
יום ו' # היער השחור: פרייבורג > שאואינסלנד > אגם טיטי
הבוקר נצא לביקור בעיר פרייבורג – בירת היער השחור. נטייל במרקט פלאץ המשמרת את אווירת ימי הביניים, נראה את בית הכנסת החדש ואת לבני ההנצחה המוטבעות במדרכות העיר לזכרם של יהודי העיר שנספו בשואה. המעוניינים יוכלו להעפיל (בתשלום) לפסגת הר שאואינסלנד. זוהי נסיעת הרכבל הארוכה ביותר בגרמניה, בגובה רב ובנוף מרהיב. מכאן ניסע לאגם טיטי ונערוך שייט קצר על האגם בסיומו של יום נשוב לבית המלון.

יום 4
שבת # היער השחור
לאחר התפילה וסעודת השבת נצא לטיול רגלי יחד עם מלווה הקבוצה.

יום 5
יום א' # גנגנבאך > מומלזה > כביש 500 > באדן באדן
הבוקר נצא לביקור בעיירה הציורית והקטנטנה גנגנבאך. נטייל בין בתי העץ עטורי הפרחים והסמטאות הקטנות. משם נמשיך למומלזה- אגם הררי קטן, נסייר רגלית סביב האגם ובסיום הסיור ניסע בדרך נופית כביש 500 לעיירת המרפא באדן-באדן, אתר התיירות המפורסם והפופולארי ביותר ביער השחור. נצעד לאורך הטיילת על נהר האוסבך נטייל רגלית ברחובות המרשימים, נראה את בית האופרה, והקזינו המשמשים כמרכז התרבות היוקרתי. נשוב לבית המלון.

יום 6
יום ב' # העיירה לנגנאו – מפלי הריין
הבוקר נצא לעיירה Lengnau. בעבר מרבית תושביה של העיירה היו יהודים וכאן נבנה בית הכנסת הראשון על אדמת שוויץ. משם נמשיך וניסע דרך נופים שוויצרים טיפוסיים: הרים, אגמים ונחלים, לשפהאוזן ונצפה במפלי הריין האדירים, תוך הפלגה בספינה המשייטת עד קרבת המפלים. בסיומו של יום נשוב לבית המלון.

יום 7
יום ג' # מפלי טריברג > שונאך (שעון הקוקייה הגדול בעולם)
היום אנו מטיילים "בלב" היער השחור. דרך השעונים. נתחיל את הסיור בעיירה טריברג- בירת שעוני הקוקייה, נבקר במפלי טריברג הגבוהים, ונבקר במוזיאון היער השחור. נמשיך בדרך יפה לשונאך, כפר זעיר שהתפרסם בזכות יורגן דולד, יוצר שעונים שהקים כאן את שעון הקוקייה הגדול ביותר בעולם. בקצה רחוב קטן, לצד בית המשפחה, ניצבת בקתה שגרתית למראה שכולה שעון. לוח השעות והמחוגים נטועים בחזית הבקתה, בין כמה אדניות פורחות. נבקר בבקתה ונמצא את עצמנו בלב קרביו של שעון גדול. לקראת ערב נשוב לבית המלון.

יום 8
יום ד' # ציריך > תל אביב
לאחר התפילה וארוחת הבוקר, ניפרד מהיער השחור וניסע לבירתה הכלכלית והפיננסית של שוויץ הלוא היא ציריך נבקר בבית הכנסת המרכזי. נערוך שייט באגם ציריך ונסייר ברחוב הראשי המהווה "חלון ראווה" של העיר הבאנהוף שטרסה המהודר, שם נשלים את הקניות לקראת החזרה ארצה.

* טיסות ישירות לציריך מלבד בתאריכים 1.7, 8.7, 13.8 – טיסות אל על לפרנקפורט.