- כשר ישיר - https://www.kasheryashir.co.il -

אומן וקייב

3 ימים 2 לילות – קייב אומן וקברי צדיקים – חורף 2019
המסע פתוח לבנים ולבנות, לדתיים ולחילונים, לכולם כולל כולם…

נוסע יקר שלום רב,
אנו מתכבדים להזמינך למסע קצר לאוקראינה קייב וקברות צדיקים, ולמרות זאת המסע מסוג זה מצריך אחריות מרבית של עמידה בלו"ז, אוטובוס תיירים, ואירוח ברמה הטובה ביותר שיש בהתאם לתנאי האיזור, כלכלה בכשרות מהודרת והדרכה מקצועית.
להלן תיאור כללי של הנסיעה, המסלול מתאר את המקומות אך לא את סדר הביקורים.
יתכן שינוי בסדר הביקורים עקב מזג האויר / פקקי תנועה / תנאי דרך/ לו"ז טיסות וכו'.

יום שני: תל אביב – קייב – אתרים מרכזיים – זיטומיר
ביום שני בבוקר ניפגש בנתב"ג ונטוס לקייב בירת אוקראינה, עם הנחיתה נצא לארוחת בוקר בקהילה היהודית וסיור פנורמי בעיר, נראה את פסל אם המולדת, האיצטדיון הגדול, ונעצור לקניות באחת מהקניונים באיזור, משם נמשיך לבית הארחה יהודי בעיר זיטומיר (או ברדיצ'וב) ארוחת ערב ולינה במקום.

יום שלישי: ברדיטשוב – מזיבוז הבעל שם טוב – אומן רבי נחמן
לאחר ארוחת בוקר נצא לקברו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, המכונה סנגורן של ישראל, משם נמשיך למזיבוז לקברו של אור שבעת הימים ומייסד החסידות, הבעל שם טוב, מייסד החסידות, נתפלל בבית הכנסת, נבקר במעיין הסגולות, לאחר הפסקה נצא לאומן עיר הגעגועים, נסייר בפארק סופיה, שעליו אמר רבי נחמן שמי שמגיע לאומן ולא היה בגן סופיה כאילו לא היה באומן, הפארק נחשב לאחד מאתרי התיירות המפורסמים באוקראינה, בעל הפרחים הנדירים, מהשקט והמרגוע האופייני לו, בסיום נגיע למלון הסמוך לציון של רבי נחמן, ארוחת ערב ולאחריה הפרשת חלה מרגשת בהשתתפות בנות הקבוצה.

יום רביעי: אומן – פארק סופיה – תל אביב
היום יוקדש לעיירה אומן, לאחר ארוחת בוקר נסייר רגלית, באתריה המרכזיים של רחוב פושקינא, נראה את בית הכנסת הגדול, ונספר את סיפורו של רבי נחמן.
בהמשך ובמידה ומזג האויר יאפשר זאת נסייר בפארק סופיה, שעליו אמר רבי נחמן שמי שמגיע לאומן ולא היה בגן סופיה כאילו לא היה באומן, הפארק נחשב לאחד מאתרי התיירות המפורסמים באוקראינה, על הפרחים הנדירים, מהשקט והמרגוע האופייני לו, זמן פנוי לקניות ולתפילות ובצהריים שתפילת הדרך בפינו, נעזוב את אומן בדרכנו לשדה התעופה לטיסת ערב לתל אביב.